سبد خرید
هیچ محصولی در سبد خرید وجود ندارد.

گادفادر های بازاریابی شبکه ای! به نقل از mlmbook

ام ال ام بوک خیلی وقت بود می‌خواست همچین مطلبی رو میون مطالب خودش جا بده . شاید اگه بخوام دقیق‌تر بگم نزدیک به دو سال میشه. اما دست نگه داشت و گفت قبل از اینکه بخوام خیلی از رفتارها و ادعاها رو زیر سوال ببرم، شرایط و گذشت زمان شاید بتونه این وضعیت رو اصلاح کنه؛ اما حالا می بینم نه اینکه وضعیت بهتر نشده بلکه بدتر هم شده. الان تعداد بازاریاب‌ها زیاد شده و تقریبا در اقصی نقاط کشور بالاخره یک بازاریابی متعلق به یکی از این چند شرکت هست که داره فعالیت می کنه. روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت میشه دوستان ام ال ام بوکی هم همیشه تو این سه چهار سال بخوبی وضعیت این کار رو به خصوص در فضای اینترنت رصد کردن. سوال و نکته اصلی اینجاست که در بازاریابی شبکه‌ای و آموزش‌های اون چه اتفاقی میافته که خیلی از افراد رو تا حدی از اعتماد بنفس بالا می­بره که بجای اینکه دنبال کسب درآمد باشن میرن دنبال حواشی کار و به قول خودشون با کارهاشون می خوان شروع به اصلاح رفتار این بازاریاب و اون مدیرعامل و حتی اون کسی که وظیفه نظارت بر کار رو داره بکنن. خیلی مایل بودیم یک تعداد از ایمیل‌های بی شمار دریافتی رو اینجا قرار بدیم تا اینکه متوجه بشید لحن صحبت و “من” “من” کردنها تا چه اندازه تو بعضی از ایمیل‌ها احساس نا امید کننده‌ای رو به آدم میده اما حفظ حریم خصوصی بازدیدکنندگان سایت و سیاست‌های سایت این اجازه رو نمی ده. احساس نا امیدی از اینکه آیا شخصی که تا این اندازه مدعی هستش توانایی تبعیت از قوانین رو داره; یا نه، خودش قانون خودش رو داره و با شیوه کارش و بر هم زدن نظم، عرصه رو واسه فعالیت دیگران هم تنگ کرده. البته به این نکته اشاره می‌کنم که این موضوع، تمامی افراد درگیر توی این فعالیت از مدیرعامل گرفته تا بازاریاب رو شامل میشه. مدیرعاملی که مدعی یکی از بزرگترین کارآفرینهاست تا بازاریابی که مدعیه بازاریابی شبکه‌ای تو کشور بدون حضور اون اصلا شکل نمی‌گرفت و به اصطلاح خودش رو گادفادر (پدر خوانده) بازاریابی شبکه­ای معرفی کرده. ترس ما اینجاست که این‌گونه احساس، قانون گریزی و عدم درک درست از فعالیت بازاریابی شبکه‌ای رو به شدت افزایش میده. تبلیغات و ادعاهای برخی از بازاریاب‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی واقعا خودش گویای این ادعاست. شخصی که هنوز متوجه نشده فرق شرکت کوئست با یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای چیه چطور می­تونه بازاریاب‌های زیر مجموعه‌ی خودش رو به تبعیت از قانون فرا بخونه. شخصی که نمی­خواد قبول کنه که چه بلایی شرکت‌هایی نظیر کوئست بر سر جامعه آوردن و در پیج شخصی خودش و تو جلسه با بازاریاب‌ها همواره مثال فعالیت این شرکت رو می­زنه؛ قطعاً نه تنها فعالیت بازاریابی شبکه­ای رو ترویج نمی­کنه بلکه آنچنان تیشه‌ای به ریشه اون میزنه که دیگه جای هیچ رشدی براش باقی نمونه و به قول خودتون این نهال نوپا در همین شروع کار می خشکه. اون شخص به اصطلاح لیدر که در وبلاگ شخصی خودش می نویسه: “دوستان تبریک کوئست و پورسانتای کوئستی بازگشت و …” آیا هنوز نفهمیده که کوئست به چه قیمتی پورسانت میداد و اون پول‌های که تو جیب یه عده می‌رفت فقط از ترویج پلن درآمدی و فروش یه مشت محصول بنجل بود. آیا دوست داره شرکتی که توش کار می کنه به این سمت حرکت کنه؟! واقعا در خیلی از مواقع می‌بینیم که هنوز خیلی‌ها به مفهوم واقعی کاری که انجام می دن پی نبردن. نتورکری که مفهوم تصاعد رو تنها از طریق ایجاد انگیزه‌ای کاذب به صرف کسب درآمد و فروش اجباری کالا درک کرده مطمئنا نه تنها فعالیت فروش مستقیم رو ترویج نمی­ده؛ بلکه عمل اون بازگشت به عقبی خواهد بود که تبعات آن دامن همه را خواهد گرفت. خانم خانه داری که در مجموعه این نتورکرِ به اصطلاح لیدر، با قرار گرفتن در جو خاص جلسات که با روشن خاموش کردن لامپ، لیدرشون رو معرفی می کنن، تا حدی از کمبود اطلاعاتش راجع به این کار سوء استفاده میشه که این خانم برای اومدن تو کار اقدام به گرفتن ۹ میلیون وام کالا می کنه و تازه بهش گفته میشه افراد خانوادت رو بیار و این مبلغ رو روی جایگاه اونها بزن. میگیم بازاریابی چند سطحی هم تو ایران راه افتاده اما نحوه فعالیت به اندازه قدمت این کار با بقیه کشورها فاصله داره و اینجاست که این سوال پیش می آد که آیا امیدی به اصلاح این رفتار هست؟ آیا کسایی که ادعا دارند از بانیان این کار هستند متوجه می­شند اون کاری که تو این چند سال کردن و شناختی که از بازاریابی شبکه‌ای دارن کاملا غلطه؟!

ادامه دارد….

منبع سایت mlmbook

آدرس منبع: http://www.mlmbook.ir